Obsługa konsumenta w restauracji

„W czasach powojennych praca na sali konsumpcyjnej była niezwykłym przywilejem. Gościć ludzi w imieniu gospodarza mógł tylko ten, kto zasłużył – znał dobre maniery, był elokwentny i taktowny, znał zasady obsługi konsumenta oraz posiadał szeroką wiedzę na temat wszystkich potraw i napojów serwowanych w lokalu. Od pomywacza do kelnera droga była długa. Zaprezentujemy Państwu namiastkę tego, co można było przeżyć w najbardziej eleganckich restauracjach w powojennej Polsce.”

Efektem kursu obsługi konsumenta ma być nabycie technicznych umiejętności, jakich wymagamy od kelnerów, aby dopuścić ich do bezpośredniej obsługi gościa. 

W planie naszego kursu zawarte są sceny na żywo z udziałem uczestników. Pokażemy, omówimy i przećwiczymy czynności jakie wykonuje kelner od powitania gości do pożegnania ich. Nie będzie to z naszej strony monolog. Będziemy zadawać jak najwięcej otwartych pytań i angażować każdego z uczestników.

  • Wstęp – sylwetka kelnera, charakterystyka zawodu, etyka zawodowa, savoir-vivre
  • Organizacja pracy i przygotowanie sali konsumpcyjnej
  • Zasady ogólne serwisu kelnerskiego
  • Dobieranie zastawy stołowej i sprzętu serwisowego do podania potraw i napojów
  • Nakrywanie stołu zgodnie z zamówieniem
  • Techniki noszenia zastawy stołowej
  • Systemy i metody obsługi kelnerskiej. Serwowanie potraw i napojów, w tym:
    • metodą niemiecką 
    • metodą rosyjską
    • metodą francuską
  • Zachowanie kelnera podczas posiłku gościa i po jego zakończeniu
  • Zbieranie brudnej zastawy stołowej
  • Rozliczenie się z gośćmi i pożegnanie ich.

Forma: wykłady, pokazy, ćwiczenia praktyczne
Czas: 2-5 dni
Cena: zapytaj o cenę

Program kursów kelnerskich dopasujemy dokładnie do oczekiwań uczestników
>>> Zobacz więcej tematów kursów