„W czasach powojennych praca na sali konsumpcyjnej była niezwykłym przywilejem. Gościć ludzi w imieniu gospodarza mógł tylko ten, kto zasłużył – znał dobre maniery, był elokwentny i taktowny, znał zasady obsługi konsumenta oraz posiadał szeroką wiedzę na temat wszystkich potraw i napojów serwowanych w lokalu. Od pomywacza do kelnera droga była długa. Zaprezentujemy Państwu namiastkę tego, co można było przeżyć w najbardziej eleganckich restauracjach w powojennej Polsce.”
Efektem kursu obsługi konsumenta ma być nabycie technicznych umiejętności, jakich wymagamy od kelnerów, aby dopuścić ich do bezpośredniej obsługi gościa.
W planie naszego kursu zawarte są sceny na żywo z udziałem uczestników. Pokażemy, omówimy i przećwiczymy czynności jakie wykonuje kelner od powitania gości do pożegnania ich. Nie będzie to z naszej strony monolog. Będziemy zadawać jak najwięcej otwartych pytań i angażować każdego z uczestników.
- Wstęp – sylwetka kelnera, charakterystyka zawodu, etyka zawodowa, savoir-vivre
- Organizacja pracy i przygotowanie sali konsumpcyjnej
- Zasady ogólne serwisu kelnerskiego
- Dobieranie zastawy stołowej i sprzętu serwisowego do podania potraw i napojów
- Nakrywanie stołu zgodnie z zamówieniem
- Techniki noszenia zastawy stołowej
- Systemy i metody obsługi kelnerskiej. Serwowanie potraw i napojów, w tym:
- metodą niemiecką
- metodą rosyjską
- metodą francuską
- Zachowanie kelnera podczas posiłku gościa i po jego zakończeniu
- Zbieranie brudnej zastawy stołowej
- Rozliczenie się z gośćmi i pożegnanie ich.
Forma: wykłady, pokazy, ćwiczenia praktyczne
Czas: 2-5 dni
Cena: zapytaj o cenę
Program kursów kelnerskich dopasujemy dokładnie do oczekiwań uczestników
>>> Zobacz więcej tematów kursów